Neked is fontos a minőségi munkaerő?

Neked is a munkaerő toborzással van a legnagyobb problémád? Nem találsz szakácsot vagy pincért? A mi módszerünkkel, elérjük azokat az embereket, akik a legjobbak számodra.

Milyen egy átlagos hirdetés

Hogy megértsük miért jobb a mi módszerünk, ahhoz először meg kell érteni, miért rossz az, amivel a legtöbb étterem próbálkozik.
Mutatunk pár példát, amit a facebookról szedtünk le, persze a pontos telefonszámot és email címet kitöröltük.

“Budapest xy. kerületébe nyíló étterembe keresünk szakácsokat és pincéreket. Kiválló munkahely, versenyképes fizetés. info@xy.hu

“Sziasztok! Felszolgálót keresünk xy.kerületi éttermünkbe! Jelentkezni a 065555555 es számon lehet!”

Nézzük mi történik ezekkel a hirdetésekkel

A munkaadó kirakja a posztot a facebookra. Jönnek a kommentek, amik vagy felteszik azokat az alapvető kérdéseket, amik hiányoznak a hirdetés szövegéből, vagy egyből elkezdik szidni a hirdetőt, valljuk be teljes joggal.

Azok a szakemberek, akik valóban igényesek a munkájukra és tisztában vannak a képességeikkel,  egy ilyen hirdetés láttán, egyszerűen nem fognak kérdezgetni, hanem csak tovább görgetnek.

Aki ilyen posztra jelentkezik, valószínűleg nem minőségi munkaerő, hanem az, akinek mindegy, hogy hol és mit csinál.

Mi a rossz ezekben a hirdetésekben

Az a legnagyobb probléma, hogy nem tartalmazzák azokat a részleteket, amelyek  munkavállalónak és a munkáltatónak is fontosak.

Mi az ami a munkavállalót érdekli

  • Legyen-e munkatapasztalata a jelentkezőnek?
  • Ha igen, hány éves és hol szerezte?
  • Ért-e bizonyos gépekhez, rendszerhez?
  • Mennyi a fizetés?
  • Fontos-e, hogy csapatjátékos legyen a jelentkező, vagy mindegy mert egyedül van a konyhán?

Mi az ami a munkáltatónak fontos

  • Milyen körülmények között kell dolgozni?
  • Heti/napi hány óra a munkaidő?
  • Hány szabadnap van?
  • Mennyi a fizetés?
  • Pontosan milyen étteremről van szó (hamburgerező, Magyaros, Fine dining, stb..)?

Mi az a landing oldal?

Szinte mindenki elfelejti, hogy az álláshirdetés ahogy a nevében is benne van az egy hirdetés, tehát úgy kell megszerkeszteni, mintha egy normál hirdetést csinálnál, ez pedig sokkal inkább marketing feladat és nem HR. Hiszen, ahogy egy hirdetésnél is az a cél, hogy felkeltsd a figyelmet és meggyőzd a vásárlót, úgy az álláshirdetésnél is meg kell győzni a leendő alkalmazottad.

Egy képzeletbeli világban a hirdetésre egyetlen ember jelentkezik, az aki tökéletes a számodra. Persze az nem így szokott történni, de azért fontos, hogy valami hasonlóra törekedj. Hiszen az nagyon sok időt és energiát emészt fel, ha sok olyan ember jelentkezik akik alapból is teljesen alkalmatlanok a feladatra.

Ha szeretnéd, hogy izgalmas legyen a hirdetésed, akkor el kell rugaszkodnod a megszokásoktól. Szakítanod kell a megszokott sablonokkal és úgy kell megszerkesztened az álláshirdetésedet, hogy a legjobb szakemberek is érdekesnek, izgalmasnak találják azt.

A landing oldalakat már évtizedek óta használják az online marketingben, de ami számunkra a legfontosabb minőségi munkaerő toborzásra is tökéletesen alkalmas, sőt messze a legjobb megoldás. NÉZD MEG MIÉRT

Milyen további előnye van a mi módszerünknek

Ha az űrlapon elkérjük a megfelelő engedélyeket, akkor ezeket az email címeket a későbbiekben is fel tudod használni.
Ezáltal lesz egy adatbázisod a potenciális jelentkezőkről! Mivel ez a módszer még nincs elterjedve Magyarországon, talán furcsának tűnhet, viszont jelenleg ennél nincs hatásosabb forma a munkaerő toborzásra. Azon kívül, hogy azokat az embereket érjük el, akik a legjobbak neked, még adatbázist is tudsz építeni. Lesz egy, akár 30-40 jelentkezőből álló listád, amely olyan embereket fog tartalmazni, akik mind ideálisak lehetnek a számodra. Ha legközelebb szükséged van egy alkalmazottra, csak előveszed a listát és tudsz egy kör emailt küldeni.

<h3style=”text-align: left;”>Mi van akkor, ha lusták az emberek kitölteni a jelentkezési lapot, vagy nem értik mit kell csinálni?

Ilyen valóban van, DE ha belegondolsz szükséged van egy olyan emberre, aki annyira nem képes, hogy fél percet rászánjon az űrlap kitöltésére vagy nincs olyan szellemi szinten, hogy pár egyszerű kérdésre tudjon válaszolni?
Biztos, hogy az ilyen jelentkező a megfelelő a számodra?

Erre a folyamatra úgy kell tekinteni, mint egyfajta szűrőre. Aki ezt nem tudja megugrani hidd el nem is való a csapatodba!

Velem fogsz dolgozni.

Gyuró Attila

Weboldalak készítése, a kreatív vendéglátás alapítója

“Húsz éve a vendéglátás közelében dolgozom, vagy mint alkalmazott egy luxus hajó fedélzetén vagy mint a vendéglátást kiszolgáló vállalkozások vezetője. Régóta látom és érzékelem, hogy nincs olyan szolgáltatás ma Magyarországon, ami levenné az éttermek vagy bárok tulajdonosairól, a professzionális marketing vagy éppen a brandépítés terheit. Amikor elkezdtem megszervezni a Kreatív Vendéglátás csapatát, akkor az volt a cél, hogy olyan embereket hozzak össze, akik a saját szakmájukban már letettek valamit az asztalra. 8 éve hobbiból kezdtem el foglalkozni honlapkészítéssel, azóta a hobbiból saját vállalkozás lett.

Ezekben is tudunk neked segíteni