fbpx

Milyen egy jó éttermi weboldal

Mire érdemes odafigyelni, amikor weboldalt tervezünk egy étterem számára?

Szerintünk három fő szempont van, amit figyelembe kell venni.

1, Abban mindenki egyetért, hogy nagyon fontos a látogató „elvarázslása” már rögtön az első pillanatban. Sokat számít, hogy milyen az első benyomás, ott marad, vagy inkább elkattint. A kutatások szerint maximum 5-7 (egyesek szerint ennél is jóval kevesebb) másodperced van arra, hogy megragadd a figyelmet, kialakuljon egy pozitív kép. Ha van egy szép weboldalad, azzal megalapozhatod a bizalmat.

2, Persze nem szabad mindent a kinézetnek alárendelni, hiszen lehet valami nagyon szép, ha használhatatlan. Az oldalakat úgy kell kialakítani, hogy könnyen megtalálható legyen minden információ. A jól strukturált oldalak nagyban emelik a konverziót.

3, Jól lehessen kereső optimalizálni.

1 Design

Egy étterem vagy kávézó esetében különösen fontos a design. Ha már az első másodpercben elvarázslod a látogatót, akkor nagy eséllyel a vendéged is lesz a későbbiekben.

Milyen elemeknek kell feltétlenül szerepelni a weboldalon.

  • MINŐSÉGI KÉPEK AZ ÉTELEKRŐL

Nincs annál kiábrándítóbb, amikor egy étterem kirak egy rettenetesen gagyi képet, amit telefonnal fél sötétben készítettek. Ez sokkal inkább elriasztja az embereket és nem vonzza. Hidd el sokkal jobb, ha az ilyen fotókat ki sem teszed, inkább maradjon csak az ételek leírása fent az oldalon.

Ha kíváncsi vagy mi a különbség egy normálisan lefotózott kép és egy gagyi telefonos valami között, akkor nézd meg az Ételfotózással foglalkozó oldalunkat.

  • IGÉNYES KÉPEK AZ ÉTTEREM BELSEJÉRŐL

Itt az a legfontosabb, hogy át tudd adni a hangulatot, megértse/megérezze a leendő vendéged, milyen atmoszférája van az éttermednek. Nyilván mást keres az aki élete szerelmét akarja elvinni egy romantikus vacsorára és mást az, aki egy céges bulit akar megszervezni.

Ez a poszt nem arról szól, hogy elmagyarázzuk a vizuális kommunikáció lényegét, de ha megérted/elfogadod azt, hogy ezek a mai világban, borzasztó fontos dolgok, akkor máris egy lépést tettél előre.

  • MUTASS PÁR KÉPET A CSAPATRÓL

Nagyon hatásos tud lenni, ha arccal felvállaljátok magatokat. Csináltok pár képet a konyháról, arról, ahogy a szakács készíti az ételeket, ahogy a pincér teríti az asztalt. Pár kép arról, hogy boldogok vagytok, mosolyogtok. Ezek mind azt mutatják a leendő vendégednek, hogy ti profik vagytok és mindent megtesztek azért, hogy ő jól érezze magát.

Persze én is tudom te is tudod, hogy ez valójában nem így van, hiszen egy étteremben (pláne a konyhán) dolgozni legtöbbször fárasztó, frusztráló és nagyon nehéz, de a vendéget nem ez érdekli, ezért inkább egy idilli állapotot mutatunk neki olyat, amelytől kedvet kap, ahhoz hogy nálad vacsorázzon.

  • JÓL MEGVÁLASZTOTT SZÍNEK

Akkor jó, ha a weboldalad színei visszaadják az éttermed hangulatát. Ha nálad rengeteg ablak van és mindenhonnan árad a fény az étterembe, akkor ezt mutasd meg a honlapodon is, legyen világos, üde. Ha viszont inkább egy Angol Pubhoz hasonlít, ahol főleg a sötét színek a kevés fény és az egyedi belső design dominál, akkor, az jelenjen meg az oldalon is. Fontos, hogy meglegyen az összhang, hiszen a vendég amint belép az étterembe, rögtön hatással vannak rá a képek a színek a hangulat.  Ha az első pillanatban teljesen más kép fogadja, mint amit a weboldalon látott, akkor ez összezavarja és kialakul egy diszharmónia érzés. Ha az első benyomás nem pozitív, akkor már nagyon nehéz lesz azt megváltoztatni.

2 Megfelelő struktúra kialakítása

Az még nem elég, hogy van egy szép weboldalad, az is fontos, hogy minden információ könnyen megtalálható legyen rajta. Ne kelljen órákon keresztül keresgélni a lényeget. A mai rohanó világunkban senki nem ül hosszú ideig egy weboldal előtt, már csak azért sem, mert nem csak Te vagy, hanem van rajtad kívül akár több száz étterem, akiknek szintén van weboldalak. Ha valaki nem találja meg könnyen azt, amit keres, akkor egyszerűen elkattint és átmegy a konkurenciához. Az olyan sablon oldalak, amelyek úgy kezdődnek, hogy XY vagyok ezt az éttermet 1990-ben alapítottuk most családi vállalkozásként üzemel, célunk, hogy minőségi ételeket készítsünk…bla bla bla, ez az ami senkit nem érdekel. Az ilyen oldalak nem a vendégnek készültek, hanem a tulajdonosnak.

Egy étterem esetében jellemzően a kapcsolati adatok a képek, és az asztalfoglalási funkció szokott fontos lenni. Ezeket azonnal meg kell, hogy találja mindenki, a többi információ csak ezután következhet.

3 Legyen SEO barát.

Mi köze van a SEO-nak a webdesignhoz? Elsőre jogosnak tűnik a kérdés, de az a helyzet, hogy nagyon is oda kell rá figyelni. Havi szinten több mint 220.000 ember keres csak Budapest területén étteremmel kapcsolatos szavakra. Ezek az emberek potenciális vendégeid lehetnek, ha megtalálnak. Viszont, ha nem vagy a keresőkben jó helyen, akkor bizony láthatatlan leszel a számukra.

Anélkül, hogy mélyen belemásznánk a témába, vannak olyan szabályok amelyek fontosak SEO szempontból. Ezeket soha semmilyen design terv, elképzelés nem írhatja felül (persze csak akkor, ha szeretnél jó helyen lenni a keresőkben)

Ha szeretnél sokkal többet megtudni mennyire fontos, hogy jó helyen szerepelj, akkor olvasd el ezt a cikkünket.

Összefoglalva

Egy étterem weboldala, akkor jó, ha azonnal “behúzza” a látogatót, ehhez elengedhetetlenek a minőségi képek és az egyedi design. A második legfontosabb dolog, hogy azonnal megtalálhatóak legyenek a legfontosabb információk, ilyen a nyitvatartás, elérhetőség, milyen típusú étteremről van szó, hogyan lehet asztalt foglalni. Minden más információ csak ezután következhet.
Persze ezek mit sem érnek, ha senki nem találja meg az oldalt mert az nem szerepel jól a keresőkben.

Ha szeretnél egy minőségi jól optimalizált weboldalt, akkor lépj velünk kapcsolatba.

SZERETNÉK KÉRNI EGY INGYENES KONZULTÁCIÓT

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..