fbpx

Keresőoptimalizálás éttermek számára

Miért fontos, hogy jó helyen szerepeljen az éttermed a keresőkben.

Az emberek, amikor keresnek valamit a neten, első lépésben a Google keresőt hívják segítségül. Egyszerűen beütik azt, amire kíváncsiak és a nagy testvér megmutatja nekik azokat a találatokat, amelyek szerinte a leginkább relevánsak a keresésre.

Valószínűleg mindenki használta már a Google-t, így pontosan tudja, hogy szinte senki nem kattint át még csak a második oldalra sem, csak azokat a lehetőségeket vizsgálja meg, amelyek az első oldalon vannak.

A felmérések alapján a következő a helyzet
Az emberek több mint 85%-a soha nem kattint a második oldalra.
– Az első találat átlagban elviszi a keresések 30,58%-át
– A második 20,6%
– A harmadik 15,26%
– A negyedik 6.36%
– Az ötödik 4.32%
– A hatodik 3,08%
– A hetedik 2,24%
– A nyolcadik 1,4%
– A tizedik 1.15%-át

Amint jól látszik az első 3 találat elviszi a kattintások 2/3 át.

Hányan keresnek havi szinten étteremmel kapcsolatos szavakra.

Az első lépésben azt szerettük volna megtudni, vajon hányan használják a Google keresőjét arra, hogy éttermet keressenek. Abban biztosak voltunk, hogy használják, csak azt nem tudtuk mennyien, ezért kicsit utána jártunk a dolognak. A vizsgálathoz a Google saját rendszerét használtuk. Az eredmény még minket is meglepett, jóval magasabb számot kaptunk, mint amire számítottunk.

Havi szinten átlagosan 220.000 ember keres étteremmel kapcsolatos szavakra csak Budapest területén!

Ez lehet maga az étterem szó vagy a vele releváns szavak, ilyenek például a Budapest étterem, étterem Buda, legjobb étterem, étterem a közelemben stb…

Mennyien keresnek éttermet Budapesten
Mennyien keresnek éttermet Budapesten

Ez azt jelenti, hogy Budapesten naponta több mint 7000 ember keres éttermet csak a Google segítségével! Ez napi 7000 potenciális vendéget jelent a számodra.

Mekkora nyereség lehet azon, ha ezeket az embereket egy étterem meg tudja szólítani

Tehát tudjuk azt, hogy csak Budapest területén, havi szinten átlagosan 220.000 ember keres éttermet. Vegyünk egy minimális becslést. Tegyük fel jó helyen szerepelsz a keresőben és meg tudod szólítani ennek a 220.000 embernek a 0,1%-át, már az is havonta 220 vendég.
Jellemzően senki nem jár egyedül étterembe, hanem családdal barátnővel feleséggel, munkatársakkal mennek el, így ezt a 220 embert nyugodtan megszorozhatjuk kettővel 440, ennyi fizetővendéget jelenthet havi szinten.

Egy kis matek: Ha ez a 440 ember valóban el is megy az éttermedbe, és csak 3000 forintot fizet egy vacsora során (nyilván ennél jóval többet) már akkor is 3000*440=1,320,000 forint bevételt jelent havonta az pedig majdnem 16 millió forint éves szinten.

Most már csak az a kérdés hogyan kerülhetsz az élre.

A válasz a SEO-val

Ha csak a tényeket nézzük, akkor a válasz a következő:
A SEO azaz a Search Engine Optimization Magyarul keresőoptimalizálás azt a célt szolgálja, hogy a weboldalunkat és a tartalmainkat úgy alakítsuk ki, hogy a Google minél előbbre soroljon minket az organikus találatok között.

Kicsit bővebben:

Azt, hogy egy kifejezésre a weboldalad hányadik helyen szerepel a Google találati listájában, több mint 200 tényező befolyásolja (a pontos számot senki nem tudja, mert titkos). Ezek közül jelenleg ez tekinthető a 3 legfontosabbnak:

  • Technikai SEO
  • Online SEO (tartalmak, képek, szövegek)
  • Offline SEO (linkek, hivatkozások)

Technikai SEO

Ez az alap, gyakorlatilag olyan mint egy háznál a beton. Ha ez nincs rendben, akkor hiába a legjobb tartalom, akkor sem lesz esélyed előre kerülni. Amikor technikai SEO-ról beszélünk, olyanokra kell gondolni, hogy jól indexált-e az oldalunk, megfelelően vannak-e kialakítva az oldal struktúrák, gyors-e az oldal ,mobilbarát-e és még jó pár dolog, amit majd egy tematikus posztban fogunk egyenként kielemezni.

Online SEO

Content is king. Ezt Bill Gates mondta még 1996-ban, de manapság még inkább igaz ez a kijelentés. Ahhoz, hogy jól szerepelj a keresőkben elengedhetetlen a megfelelő, releváns tartalom. Sajnos ezt még a mai napig is nehezen értik meg azok, akik nincsenek állandó kapcsolatban a keresőoptimalizálással. Sokszor halljuk azt, hogy az én szektoromban nincs miről írni, felesleges írni bármit is úgysem olvassák el az emberek. Ez nem igaz, ha azt akarod, hogy előre kerülj a találatok között muszáj tartalmat írni. Persze ha nincs nagy verseny vagy te vagy egyedüli étterem a faluban, akkor nincs sok értelme, de ha nagy a verseny, akkor nincs más esélyed.

Offline SEO

Nagyon leegyszerűsítve a linkek. Minél több van belőle annál jobb helyen fogsz szerepelni. Persze ez sem ennyire egyszerű, hiszen nem mindegy, hogy milyen linkek, honnan jönnek, mennyire relevánsak. Ez is egy olyan téma, aminek egy külön posztot szentelünk.

Milyen éttermek találhatóak az első helyeken az organikus listában

Az első és a legfontosabb, hogy olyanok, akiknek van weboldala!

A Google az olyan szolgáltatásoknál, ami helyhez kötött, mint például egy étterem mindig a kereső környezetében lévő helyeket veszi elsősorban figyelembe.

Mit jelent ez pontosan?
Tegyük fel van egy éttermed Győrben. Ha valaki Budapesten szeretne vacsorázni, akkor te neki nem fogsz megjelenni, hiszen senki nem pattan kocsiba és utazik 150 kilométert, egy vacsora kedvéért. Viszont azok a helyek, amelyek Pesten vannak hozzá közel azok igen.
Persze ez fordítva is igaz, egy Budapesti étterem soha nem fog Győrben megjelenni.

Ha szeretnéd tudni, hogy hol szerepelsz a találati listán, akkor az a legjobb, ha ezt te magad teszteled le. Keress egy olyan telefont vagy számítógépet, amin még soha nem ütötték be a honlapodat és egyszerűen üsd be azt a szót, hogy étterem és nézd meg, hogy hol jelensz meg a találatok között. Érdemes inkognitó módban elvégezni a keresést, így sokkal pontosabb eredményeket fogsz kapni, Ha nem tudod mi az az inkognitó mód, akkor ITT tudsz róla bővebben olvasni,

Milyen éttermek találhatóak a térképes nézetben

A térképes nézet, teljesen más, mint az organikus lista, így teljesen más módszer szükséges a sikerhez is. Itt azok az éttermek jelennek meg, amelyeknek van Google cégem fiókja. Ezek a találatok az organikus lista előtt vannak és az éttermek esetében még fontosabbak, mint az organikus lista, mivel itt fényképpel és részletes adatokkal jelenhetsz meg.
Szintén helyfüggő az, hogy milyen találatokat mutat meg a Google, így megint csak azt tudjuk ajánlani, hogy egy egyszerű kereséssel tudod ellenőrizni, hogy hol jelensz meg a találatok között.

Konkluzió

Azt, hogyan tudsz az első helyek egyikére odaérni, több poszton keresztül fogjuk részletesen kitárgyalni. Egy dolog viszont biztos, mégpedig az, hogy egy jól optimalizált weboldal nélkül semmi esélyed nincs. Így minden esetben az az első lépés, hogy ha nincs honlapod, akkor minél hamarabb szerezz be egyet, ha van, de nem jelensz meg a találati listákban vagy nem az első helyen, akkor úgy kell optimalizálni, hogy a hibákat kiküszöbölve, előre tudj jutni.

Ha szeretnél egy jól optimalizált honlapot, akkor ITT tudod megnézni az ajánlatunkat.

Ha már van honlapod, de nem te vagy az első és azt szeretnéd, hogy ingyenesen átvizsgáljuk az oldalad, és feltárjuk azokat a hibákat, amelyek meggátolnak abban. hogy előre juss, akkor kattints a lenti gombra.

ide kattintva tudsz jelentkezni az ingyenes auditra

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..