mi az a gOOGLE ADS pontosan

A Google Ads (korábban Google AdWords) rendszere tulajdonképpen egy online aukció, ahol azért licitálhatsz, hogy a Te éttermed hirdetése jelenjen meg, amikor valaki beírja a Google keresőjébe, hogy pl.

„jó étterem a közelemben” vagy
„pizza házhozszállítás 5.kerület” vagy
„a legjobb étterem budapesten” 

vagy hasonlók.

Hogy csak egy példát nézzünk éles statisztikákból, arra, hogy „étterem budapest14.800 ember keres rá havonta (2018.dec.). A külföldiek is szép számmal néznek utána a Google segítségével, hogy hova érdemes beülniük. Ennél is döbbenetesebb a számot kapunk, ha az összes lehetőséget nézzük, ugyanis 2018-ban az “étterem” szóra valamint releváns egyéb kifejezésekre több mint 600.000, igen jól látod hatszázezer keresés volt havi szinten. Ez azt jelenti, hogy potenciálisan 600.000 vendégtől estél el, ha nem használtad a Google Ads-t-et, és helyetted mások hirdetési jelentek meg. A kereső vendég pénzét pedig ők zsebelték be. Persze ahhoz, hogy hirdetni tudj az Adwordsben, szükséged van egy honlapra is.

HA MÉG NINCS HONLAPOD, AKKOR ABBAN IS TUDUNK SEGÍTENI CSAK KATTINTS IDE

A folyamatról

Kutatás

Először megismerkedünk a Te éttermeddel, hogy biztosan értsük vállalkozásodat és céljait. Ezt követően felmérjük a piacot, elemezzük a konkurenciádat, meghatározzuk a számodra legrelevánsabb célcsoportokat, kulcsszavakat és kifejezéseket.

Stratégia

Ezután felállítjuk a hirdetési stratégiát, a kampányok és hirdetések szerkezetét, és ha szükséges, a kampány és üzleti céljaidnak megfelelő landing (érkező) oldalt készítünk Neked.

Kivitelezés

Elkezdjük felépíteni a keresési és display kampányaidat, majd hirdetést készítünk a már oldaladon járt látogatóknak is, hogy visszacsalogassuk őket hozzád (ezt hívják remarketingnek).

Optimalizálás

Menet közben a statisztikákat kivizsgálva hetente frissítjük a kampányok beállításait- ezt hívjuk optimalizálásnak. Erre, azért van szükség, hogy még több embert tudj elérni, még kevesebb pénzből. Ha szükséges készítünk új kampányokat is, hogy szezonális ajánlataid is megjelenjenek az auckión.

mi az amire figyelni kell!

Volt olyan ügyfelünk, aki mielőtt hozzánk fordult, egy munkatársával házon belül elindította AdWords hirdetéseit bizonyos “netes útmutatók” alapján, amire végül 1 hónap alatt 4x annyit költött, mint amennyi az indokolt összeg lett volna. Elemeztük a fiókját és gyakorlatilag elkövette az összes hibát, amit csak el lehet követni a hibás/hiányos beállításokkal. Miután átvettük a fiókot, és helyretettük a hirdetési rendszerét, a költségek lementek, a forgalma pedig megnőtt 15%-kal.

VELÜK FOGSZ DOLGOZNI

Berta Barbara

PPC specialista.

“15 éve foglalkozom marketinggel, és az első pár évben már el is köteleztem magam annak digitális ága mellett. Az első weboldalamat 2006-ban készítettem, ekkor állítottam fel első AdWords kampányomat is, aminek már az akkori tudása is lenyűgözött.

Az elmúlt évtized ezen a területen felbecsülhetetlenül nagy változásokat hozott, a lehetőségek megsokszorozódtak, nem véletlenül mondják, hogy digitális világban élünk.

tovább olvasom

Ezekben is tudunk neked segíteni