Muszáj stratégiában gondolkodni!

A legnagyobb hiba amit el szoktak követni az étterem tulajdonosok az az, hogy nem egy jól felépített stratégia mentén használják a facebookot. A stratégia nélküli posztolgatások jobb esetben csak eredménytelenek lesznek, rosszabb esetben teljesen hiteltelenné teszik az éttermedet.
Sokszor halljuk hogy a facebookon nem lehet elérni eredményeket…, vagy hogy. már senkit nem érdekel a facebook….

Ilyenkor mindig rákérdezünk, hogy mégis milyen posztokat szoktak kirakni? Erre az a jellemző válasz, hogy a napi menüt. Lefényképezték a pincér telefonjával, és kiposztolták. Ezt lájkolta a pincér (nem meglepó, hiszen mégiscsak az ő telefonjával készült a kép), a szakács meg a tulajdonos, maximum ezek rokonai és ennyi. Eltelik pár hét, hónap és levonják a konzekvenciát a facebook semmit nem ér.
Nem akarok elkeseríteni senkit, de az a helyzet, hogy ez a módszer, pontosan annyi eredményt fog hozni amennyi munkát tettél bele, azaz semmit.

Akkor mégis hogyan kellene?

Mint fentebb is említettem stratégia mentén, különben értelmetlen az egész.

mI ÍGY SZOKTUK CSINÁLNI

Ha azt szeretnéd, hogy mi kezeljük a facebook oldaladat, akkor minden esetben azzal kezdünk, hogy egy személyes találkozót egyeztetünk veled, mégpedig az éttermedben. Erre azért van szükség, mert szeretnénk pontosan látni mit képviselsz milyen előnyeid vannak és fontos, hogy tisztában legyünk a gyengeségeiddel is. Ha a találkozó végén mind a ketten úgy gondoljuk, hogy fogunk tudni együtt dolgozni, akkor a következő lépésben elkészítjük az első féléves stratégiádat. Ebben pontosan leírjuk mit mikor és hogyan fogunk posztolni. Meghatározzuk a célcsoportodat, felállítjuk a hirdetési büdzsédet és kialakítjuk az online arculatodat. Budapest területén, az első találkozó teljesen ingyenes és kötelezettségmentes.

milyen lehetőségeid vannak

Ingyenes posztok

Ha nem szeretnél fizetni a hirdetésekért, akkor lehetőség van ingyenes posztokat is létrehozni. Sajnos 2018 Január óta, az ilyen típusú kommunikációval csak akkor lehet érdemi tömeget elérni, ha az emberek elkezdenek interakcióba kerülni vele, lájkolják, megosztják, kommentet írnak. Jelen pillanatban (2018 November) amennyiben egy ingyenes poszt nem vált ki semmilyen reakciót a  követőkből, akkor maximum a csoportod 1-2 százaléka láthatja. Ez 1000 fő esetén 10-20 ember.

Mi mindig arra törekszünk, hogy egy-egy posztal, amit kiteszünk, megmozgassuk az embereket. Írjanak kommentet, lájkolják vagy éppen osszák meg a tartalmat. Minél több interakció keletkezik, annál több embernek fogja a facebook megmutatni a posztot, ráadásul ez az emelkedés akár exponenciális is lehet.

Fizetett posztok

Vagyis a kiemelés vagy hirdetés. Ugyanarra lehet használni, mint az ingyenes változatot, a különbség annyi, hogy a fizetésért cserébe, a facebook sokkal több embernek fogja megmutatni a posztot.

FONTOS!! Aki üzemelteti a hirdetési felületet, annak elengedhetetlen, hogy maximálisan ismerje a beállítási lehetőségeket. Nagyon nem mindegy, hogy egy érdeklődőt 25 forintért vagy 1000 forintért fogunk megszerezni.

Ez különösen fontos egy étterem esetén, hiszen milliónyi apróság van, ahol elszállhatnak a költségek. Érdemes havi szintén finom hangolni a beállításokat, mert ezzel lehet még olcsóbbá és hatékonyabbá tenni a hirdetést.

VELÜK FOGSZ DOLGOZNI

Berta Barbara

PPC specialista.

“15 éve foglalkozom marketinggel, és az első pár évben már el is köteleztem magam annak digitális ága mellett. Az első weboldalamat 2006-ban készítettem, ekkor állítottam fel első AdWords kampányomat is, aminek már az akkori tudása is lenyűgözött.

Az elmúlt évtized ezen a területen felbecsülhetetlenül nagy változásokat hozott, a lehetőségek megsokszorozódtak, nem véletlenül mondják, hogy digitális világban élünk.

tovább olvasom

Horváth Gabi

Matketing specialista.

Több mint 20 éve sales és marketing területen teszem hasznossá tudásom azoknál a cégeknél, akik bizalmat szavaznak nekem.

Munkám során 3 fontos dolgot tartok szem előtt.

  • Folyamatos kommunikáció.
  • Rendszerben való gondolkodás
  • És az eredmények mérése.

tovább olvasom

Gyuró Attila

Kreatív vendéglátás Alapítója

“Húsz éve a vendéglátás közelében dolgozom, vagy mint alkalmazott egy luxus hajó fedélzetén vagy mint a vendéglátást kiszolgáló vállalkozások vezetője. Régóta látom és érzékelem, hogy nincs olyan szolgáltatás ma Magyarországon, ami levenné az éttermek vagy bárok tulajdonosairól, a professzionális marketing vagy éppen a brandépítés terheit. Amikor elkezdtem megszervezni a Kreatív Vendéglátás csapatát, akkor az volt a cél, hogy olyan embereket hozzak össze, akik a saját szakmájukban már letettek valamit az asztalra. 8 éve hobbiból kezdtem el foglalkozni honlapkészítéssel, azóta a hobbiból saját vállalkozás lett.

Ezekben is tudunk neked segíteni